-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42496 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:31

آيا جهاد ابتدايي نشان دهنده توسعه طلبي و اكراه در دين نيست، همانطوري كه در حمله مسلمانان به ايران ثابت شد؟
جهاد ابتدايي از احكام مسلم اسلام است و آيات قرآن بر آن دلالت دارد و در سيره نبوي(ص) نيز مشاهده مي شود. بررسي تفصيلي اين مطلب مجالي واسع مي طلبد. برخي از آيات شريفه قرآن در اين باره عبارت است از: 1- {A{/Bقاتِلُوا اَلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ {w1-5w}{I9:29I}/}A}، {V(بقره، آيه 29)V}. 2- {A{/Bوَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ اَلْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ اَلرِّجالِ وَ اَلنِّساءِ وَ اَلْوِلْدانِ اَلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ اَلْقَرْيَةِ اَلظَّالِمِ أَهْلُها وَ اِجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اِجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيراً{w1-37w}{I4:75I}/}A}، {V(نساء، آيه 75 - نيز توبه، آيات 5، 73، 39، 41 - انفال، آيه 66 و...)V}. ليكن در اين باره چند نكته شايان توجه است: 1- ماهيت جهاد ابتدايي جنگ براي تحميل عقيده نيست، بلكه اساساً عقيده در اسلام قابل اكراه نمي باشد. در طول تاريخ نيز در جنگ هاي پيامبر و نه خلفاي بعد از آن حضرت كسي افراد مجبور به پذيرش اسلام نمي شدند. بلكه اساساً جهاد ابتدايي نبرد رهايي بخش در برابر خشونت و اختناق و براي مبارزه با نظام هاي خشن و فاسدي است كه مانع رسيدن آواي حق و توصيه به گوش مردمان مي شدند. به عبارت ديگر جهاد ابتدايي خود نوعي دفاع بوده است، ولي نه دفاع از حقوق شخص يا ملت، بلكه دفاع از «حقوق انسانيت» و دفاع از آزادي بررسي و شناخت حقيقت و برداشتن موانع رسيدن آواي حق به گوش علامه طباطبايي پس از بررسي آيات جهاد مي فرمايد: «پيكار چه در راه دفاع از اسلام يا مسلمين باشد و چه جهاد ابتدايي همه در واقع دفاع از حقيقت انسانيت است»، {V(تفسير الميزان، ج 9، ص 67)V}. براي آگاهي بيشتر ر.ك: جهاد، شهيد مطهري، انتشارات صدرا - نيز: تفسير نمونه، تفسير سوره بقره، ذيل آيةالكرسي. 2- در ورود سپاه اسلام به ايران حتي اگر عنصر توسعه طلبي خلفا نيز باشد در عين حال تمام مسأله اين نيست، بلكه شرايط داخلي ايران و فساد دستگاه حاكمه تحول بزرگي را مي طلبد و ايرانيان انتظار تحولي بزرگ را داشتند كه پس از آشنايي با اسلام آن را بهترين بديل يافته و خود راه ورود مسلمانان را هموار ساختند و با جديت در ايجاد تحول بنيادين در تمام ابعاد كوشيدند و حتي شاه ايران به دست خود ايرانيان به قتل رسيد. براي آگاهي بيشتر ر.ك: شهيد مطهري، خدمات متقابل اسلام و ايران، ج 1 و 2.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.